Maraton Lubniewice

Niedziela, 5 maja 2013 · dodano: 05.05.2013 | Komentarze 2

Udaje się ustawić gdzieś w środku peletonu.
O godzinie 12:00 w największy upał startujemy i od razu ogień pierwsze 1,5 km to prędkość maksymalna 48km/h (na asfalcie). Chce się załapać do jakieś mocniejszej grupy. Zbychu gdzieś zostaje z tyłu po około 2km ostry podjazd o maksymalnym nachyleniu 10%. Spokojnie na miękko patrze po lewej idzie Zbychu robi ten podjazd na blacie na siedząco. Rzeźnia dla kolan brr.
Udaje się podjechać Zbychu jest kilkanaście metrów przede mną jest co gonić przechodzę powoli każdą osobę idąc po szczebelkach do przodu cały czas mam go w zasięgu wzroku dostaje się do ładnej grupki gdzie liderem jest gość z AGA Teamu ładnie ciągnie za nim kilka osób i ja. Idziemy równo ale coś jadą niemrawo i co jakiś czas od grupki odrywa się ktoś i próbuje własnych sił niestety wszystko jest kasowane. Jadę spokojnie Zbychu musiał mi gdzieś zniknąć bo chłopaki kiepsko kręcą na podjazdach szczególnie przy końcu. Przesuwam się do przodu. Gdzieś w oddali widzę dziewczynę krzyczę "Panowie spawamy ..." Chłopaki wyjebali jak ruskie torpedy do przodu i na zjeździe jeszcze dokręcają kontem oka widzę na liczniku prędkość ponad 47km/h dochodzimy dziewczynę bardzo szybko. Chłopaki jak by odżyli od tego zamulania i zaczynają mocniej dokręcać i z naszej trójki wkrótce robi się 10-o osobowy pociąg trzymam się w czołówce jadę raz drugi raz trzeci. Czasem wychodzę na zmianę. Jest trochę piasku podjazdy to ścianki ale z rozpędu się tego nie czuje. Na pierwszych 12 km jest tylko jeden większy podjazd na początku tam mam średnią 23km/h potem na kolejnych 10'u km są już 3 i w sumie średnia w okolicach prawie 21km/h. Gdzieś po około 5km noga mi puszcza i zaczyna się ładnie rozkręcać ;). Przez moment zamajaczyła mi sylwetka Goggle to Zbychu ale jest jeszcze daleko. Wkrótce go doganiamy jedzie dość wolno okazało się że zgubił trasę my także cały nasz peleton gubi trasę na rozjeździe nie ma żadnych znaków pytamy się miejscowych ale każdy gada swoje. Jedziemy Zbychu wychodzi na czoło grupki i nadaje mocne tempo ja niestety jestem przy końcu peleton i co gorsza peleton zaczyna się rwać ja ląduje w drugiej grupie i jest kiszka. Zbycha mam jakieś 15m przed sobą jadę z jakiś gościem chyba z M5 ładnie podaje praktycznie żaden podjazd nie jedzie z młynka każdy podjazd na stojąco ze średniej ja jadę podobnie o dziwo noga kompletnie nie jest zmęczona. Na prostej też ładnie ciągnie ale można byłoby mocniej. Doganiamy kilka osób Zbychu jest coraz bliżej mam go już w zasięgu kilku metrów gość z którym jadę ma problemy ze zjazdami więc na jednym z nich go wyprzedzam i postanawiam zaatakować samotnie tym bardziej że już wiem gdzie jesteśmy i że mocno mamy skróconą trasę. Dochodzę Zbycha i to co zostało z grupki 10-o osobowej. Widzę że Zbychu słabnie i zaczyna się odklejać od grupki postanawiam go wyprzedzić i przyspieszam żeby dojść grupkę jest nas chyba 4 osoby. Na horyzoncie pojawia się kolejna osoba krzyczę chłopaki spawamy. I idziemy ostro ale gość jedzie na zgonie więc spokojnie go łykamy. Po chwili dochodzi do nas czołówka idą normalnie w takim tempie że nawet nie ma szans się skleić mija kilka sekund i już ich nie widać. Potem są dwie kuwety i może 2km do mety nie oddaje już miejsca. Przed metą jest to co lubię najbardziej jest piękny podjazd kontem oka widzę że ktoś mnie doszedł i na 20'u metrach do mety robi atak na podjeździe na mnie to działa jak płachta na byka momentalnie włączam podtlenek azotu i ...
Podjazd nie jest jakiś duży ma tylko 4% ale mimo wszystko jest to podjazd.Tam osiągam prędkość prawie 28km/h i wyprzedzam gościa o całą długość roweru zakręt i meta.

Niestety dowalają nam 30min kary za skrócenie trasy :(

Wyniki:
Open: 72/130
Kat: 18/37

Lubniewice - Dyskusja z burmistrzem na temat oznakowania trasy ;) © Maks

To jeszcze nie był mój dzień. Szkoda że nie udało się trafić do szybszej grupy.
No i szkoda tej pomylonej trasy. Ponoć dużo więcej osób pogubiło się na trasie.

Ale na plus trzeba dodać że trasa mi leżała tym bardziej że nie było za wiele kurwidołków było trochę piaszczyście kilka ścianek ale jechało się przyzwoicie.

Generalnie jakby była dobrze oznaczona trasa to była by super jazda ;)
Tylko 31 osób wykręciło czas poniżej 2h niestety mnie się nie udało :/

Pierwszy maraton gdzie w kategorii jestem w pierwszej połowie, ot taki ogórek ;)