Lipiec, 2013

• Kalorie 2093kcal

Wytrzymałość

Środa, 31 lipca 2013 · dodano: 31.07.2013 | Komentarze 1

Dzisiaj trening wytrzymałościowy z mocnymi akcentami na podjazdach. W drodze powrotnej wiatr jak cholera zbierało się na burzę i miejscami rzucało mną po całej szosie. W wiadomym miejscu przerwa.
Przerwa na siku ;) © Maks

Wziąłem ze sobą 3 banany i 2 bidony picie starczyło na styk. Pojechałem prosto od razu na Murowaną musiałem zaliczyć koniecznie lodziarnie ;)

Jutro w planach mam trochę terenu.

Urlop dzień dziewiąty i ostatni w Karpaczu :/

Poniedziałek, 29 lipca 2013 · dodano: 29.07.2013 | Komentarze 3

Dzisiaj miał być "soczysty" trening miała być pokonana pierwsza 20stka oczywiście myślę o nachyleniu. Coś wisiało w powietrzu w nocy przeszedł dość mocny wiatr w górach do tego stopnia że myślałem że nas zmiecie z tego wzniesienia ;) Spać się nie dało. W nocy przyszła burza ale bez deszczu tylko się błyskało i był silny wiatr.
W planach było podjechanie tego podjazdu:
Rano zawiozłem moją rodzinkę na basen niestety zapomniałem z Poznania zabrać stroju i sobie nie popływałem. No ale nic sprawdziłem na mapie gdzie skręcić oraz jak tam dojechać. Potem był obiad z rodzinką i wyruszam na podjazd...

Niestety samopoczucie gwałtownie spada w dół musiałem zjeść coś nieświeżego. Narasta ból brzucha do cholery wiedziałem, że tak będzie jak się kurde je w niesprawdzonych miejscach. Do tego dojeżdżam do miejsca a tu remont ...
Stary Trakt Kamiennogórski w remoncie © Maks

Odechciało mi się. Góry zasłonięte przez mgłę nic nie widać pewnie zaraz będzie lać.
Widok na Śnieżkę © Maks

Jadę na rekonesans po Kowarach i luźnym tempem wracam do domu. Ostatni dzień nie należał do udanych.

Jutro już w Poznaniu czas brać się do roboty i wyjeździć trochę kaemów do końca tygodnia jeszcze urlop więc te kilka setek mam nadzieje wpadnie.

Podsumowanie:
Muszę częściej przyjeżdżać w okolice Karpacza. Tylko trzeba znaleźć jakieś tańsze lokum takie zgrupowanie z treningami jest super można nieźle podszkolić formę.
No i szoska dla podniesienia formy jest najlepsza. Nie kusi aby zrzucić na mniejsze przełożenie bo go nie ma ;)

Myślę, że przyjdzie jeszcze taki dzień że podjechanie najtrudniejszego podjazdu w Czechach nie sprawi mi takich problemów jak ostatnio. Niestety 20% jest w tym roku jeszcze nieosiągalne.

• HRmax 182 (102%)

Urlop dzień ósmy

Niedziela, 28 lipca 2013 · dodano: 28.07.2013 | Komentarze 3

Planowałem dzisiaj Czechy i pokonanie Czarnej Góry ale lampa od rana grubo powyżej 40*. Jazda w takiej lampie w górach na asfalcie ?. Tylko zjazdy są przyjemnością. Wyjazd o 9:27 a tutaj od razu:

Od rana temperatura w Karpaczu przekracza 45* © Maks

Normalnie kosmos. Jazda w takiej temperaturze normalnie pali skórę asfalt się klei do opony muszę uważać na zakrętach. Laczki napompowałem do 6atm. Staram się wybierać zacienione fragmenty szosy choć za wiele ich nie ma jak dojechałem do Kowar to wiedziałem że jazda do Czech to samobójstwo.
Chwila oddechu w Kowarach © Maks

Już zeszły mi do tego czasu 4 bidony odwodnienie szło pioruńsko szybko. W Kowarach ładuje się z rowerem do sklepu słyszę, że sprzedawcy się to nie podoba no trudno nie zostawię roweru przed sklepem niezabezpieczonego. Trochę pomarudził ale nie było sprawy przeprosiłem za kłopot wyszedłem z 3 izotonikami + cola 0,5l. Postanowiłem podjechać do sztolni ale tym razem miało być mniej postojów.

Było mocno tętno szło w górę tak mocno że traciłem oddech 182max w tym roku chyba najwyższe.
Sztolnie - od tego miejca jest już konkretny podjazd © Maks

Na końcówce jest konkretna sztajfa i wcale nie taka krótka jak się wydaje, przynajmniej dla mnie na tym przełożeniu daje mocno do wiwatu.
Koniec podjazdu, do góry już tylko MTB ;) © Maks

Podjazd skończony żyje ;) © Maks

Po podjechaniu jest super teraz zjazd asfaltem ale ostrożnie bo koło lubi się ślizgać mimo że asfalt jest super to jest wycinka w lesie i koło się ślizga na kamieniach naniesionych przez auto. Powrót już spokojnie na koniec dokrętka jeszcze aby na liczniku było 1k przewyższeń.
Podjazd do ośrodka 16% ;)
Podjazd do ośrodka © Maks

Trening wszedł ładnie w nogi muszę powiedzieć, że wyraźnie czuje mięśnie przy kolanach Pozostaje jeszcze poćwiczyć wytrzymałość ale to już pewnie w Poznaniu.

Pojutrze koniec urlopu w Karpaczu, nie wiem czy jutro uda mi się pojeździć rowerem. W planach mamy odwiedzenie sztolni z dzieciakami.

Może choć krótko ale treściwie zobaczymy ;)

cad:69/106

Urlop dzień szósty wieczór

Piątek, 26 lipca 2013 · dodano: 28.07.2013 | Komentarze 0

Wyjechałem przed 21:00 postanowiłem nie zabierać oksów bo już się ciemno robiło jak się później okazało to był błąd. Wieczorny podjazd już bardziej rozjazdowy bo czuć nogi po ostatniej siłowej jeździe. Wspinam się pod górę równym i rytmicznym tempem. w końcu widzę parking podjeżdżam od drugiej strony różnica polega na tym że tam mam asfalt i na końcówce szuter. Krótsza droga prowadzi przez kostkę myślę że nachylenie jest podobne średnie wyszło: 6% a maksymalne 17%. Kadencja średnia 71rpm typowa wytrzymałość siłowa. Kilka fotek na górze ;)

Kościółek WANG © Maks

Droga powrotna, i tutaj się zaczyna... muszek i owadów jest tyle że szybka jazda może zakończyć się nieciekawie bez okularów.

Dzisiaj wyszedł bardzo dobry trening. Jutro laba, czas dla rodziny.

Urlop dzień szósty

Piątek, 26 lipca 2013 · dodano: 26.07.2013 | Komentarze 2

Poranna przebieżka z dzieciakami nawet najmniejszy się wkręcił zrobił jedno kółko dzieciaki miały dzisiaj zawody z możliwością wygrania ciekawej nagrody. Wygrała oczywiście Basia kosztowało mnie to 100zł (kasa poszła na ciuchy) kurcze zbankrutuje ;). No ale w końcu są wakacje i trzeba popierać sport nie tylko w telewizji w laptopie czy smartfonie.

Ja też oczywiście biegłem to taka nasza tradycja na urlopie - poranne biegi. Jako, że dzieciaki nie chcą chodzić po górach to chociaż trochę biegania tak więc pobudka o 7:30 a o 8:00 już rozgrzewka + rozciąganie i bieg. Bieg jest dookoła budynku (3 kółka) więc pewnie w sumie około 150-200m biegania a może mniej ?.

Dzisiaj chciałem odwiedzić Kowary i tamtejsze podjazdy zaraz po śniadaniu zaopatrzyłem się w prowiant 2 banany batony + 2 bidony 0,75.
Zacząłem małą rozgrzewką pod Wang.
Wang Podjazd © Maks

Potem był zjazd szukałem drogi na sztolnie ale za szybko skręciłem zauważyłem kolejny podjazd zapowiadał się ciekawie więc ruszam ... ;)
Kolejny podjazd zapowiada się ciekawie ;) © Maks

Lekkie nastromienie ;) © Maks

Podjazd był bardzo ciekawy choć nie był stromy tylko miejscami było około 10% więc nic specjalnego za to był całkowicie w lesie więc byłem osłonięty a lampa dzisiaj była niezła. Wkrótce podjazd się skończył zaczęła się szutrowa droga z ostrymi kamieniami.
Koniec trasy ... :/ © Maks

Dla szosy to niezdrowe tym bardziej, że moje ciśnienie dzisiaj w laczkach nie przekraczało 6,5atm jak na taką pogodę było idealne tylko musiałem uważać aby nie dobić opony.

Zjazd dojeżdżam do drogi na sztolnie.
Droga na Sztolnię znaleziona ;) © Maks

Tutaj mały popas przy sklepiku ;) © Maks

Jest dobrze zaczynamy podjazd na początku 4-6% nic specjalnego więc spokojnie. Później zaczynają się schody i wchodzimy w przewyższenia 2u cyfrowe i zaczyna się robić ciekawie 15% dla mnie już zaczyna boleć całe szczęście że są wyrównania i na nich można odpocząć ;)
Zaczyna być coraz ciekawiej tutaj już 15% ;) © Maks

Końcówka już konkret 18% nie schodzi z budzika jako że jest trochę piasku to na stojąco czuje jak koło momentami kręci się w miejscu tutaj doświadczenie z MTB robi swoje i podjeżdżam do końca drogi asfaltowej. Muszę powiedzieć, że asfalcik jest nówka naprawdę super jest ten podjazd ;)
Podjechane ;) © Maks

Koniec podjazdu a tak nam było dobrze ;) © Maks

Ale cały czas mi mało postanawiam wrócić i podjechać na Okraj. Na Okraj jadę siłowo cały czas na tym samym przełożeniu:
34/19 - udało się wjechać bez zmiany przełożenia ;).
Na samym końcu już miękkie nogi w tym czasie akurat dostaje trochę dodatkowej mocy aktualnie w słuchawkach leci:

Okraj podjechany © Maks

Na Okraju Pilsner - później zjazd i powrót do kwatery.
Tutaj Pilsner smakuje najlepiej © Maks

Kurcze nie wiem czemu ale lubię ten podjazd może przez to że na samej górze można wypić Pilsner'a który smakuje tak wybornie... ech na samą myśl ślinka cieknie oj będzie mi tego brakowało. Przypomina mi się tekst z Psów:

Później obiadek ale jest taka lampa że nie jestem wstanie za wiele wciągnąć więc soczysta pomidorowa z makaronem i czuje się najedzony do tego Radlerek i jest ok.

Po wieczór może wyskoczę jeszcze pod Wang. Krótko ale treściwie jestem zadowolony że wziąłem szosę nie kusi mnie blacik 22. choć
W planach pokonanie Czarnej Góry w Czechach mam nadzieje że to była dobra zaprawa ;)

Dzisiejsza trasa:

• Aktywność Chodzenie

Urlop dzień piąty

Czwartek, 25 lipca 2013 · dodano: 26.07.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj zwiedzanie zamku Czocha ...
Czyli rege tylko nie wiem po czym ;) Właściwie dzień dla dzieciaków ;)

• Aktywność Chodzenie

Urlop dzień czwarty

Środa, 24 lipca 2013 · dodano: 24.07.2013 | Komentarze 5

Dzisiaj dzień dla rodzinki więc w planach wjazd na Kopę. Kompletnie nie wiedzieliśmy jak zachowa się najmłodszy w czasie wjazdu wyciągiem ale o dziwo było OK niestety na Kopie wszyscy zastrajkowali i powiedzieli że dalej nie idą :/.

Ale być tak blisko i nie wejść na śnieżkę musiałem ;). Bardzo szybkim marszem jako, że nie byłem zmęczony zacząłem wchodzić... pieczenie w łydkach (dobry znak), ładnie weszło - to był bardzo dobry trening. Na śnieżce kilka fotek i powrót również szybko. Tym razem trening dla czwórek ;)

W planach mam wjazd na Czarną Górę w Czechach, poszukam też ciekawego podjazdu w Kowarach ponoć ma miejscami 20%.

Jutro ma ponoć padać w końcu... bo lampa taka że wyjście z kwatery czy jazda na rowerze tylko wieczorkiem asfalt się topi ... ;)

Coś karta w telefonie mi nawaliła i padła połowa zdjęć :(

Śnieżka zdobyta ;) © Maks

Urlop dzień trzeci

Wtorek, 23 lipca 2013 · dodano: 23.07.2013 | Komentarze 0

Dzisiaj miał być w planach wypad na śnieżkę zabrałem dawno nie używane buty trekingowe i to był błąd udało się podjeść tylko do Wang i niestety nogi obtarte. A co za tym idzie koniec trasy :/ Coś pech ostatnio mnie prześladuje. Trzeba było brać adidasy sprawdzone obuwie ;)

Jutro w planach trochę podjazdów.

Urlop dzień drugi.

Poniedziałek, 22 lipca 2013 · dodano: 23.07.2013 | Komentarze 5

Dzisiaj postanowiłem zrobić mocniejszy trening zaplanowałem atak na najtrudniejszy podjazd w Czechach Modre Sedlo. Rano lampa taka że dłużej niż 10min nie dało się wysiedzieć. Postanowiłem ruszyć po południu. Trasa konkretna podjazd pod Okraj następnie zjazd w dół super asfaltem w Czechach. Generalnie jak zacząłem podjazd od razu zrobiło się gorąco nachylenie praktycznie nie schodziło poniżej 15% w pewnym momencie miałem już nogi z waty i zacząłem podjeżdżać na raty ale cały czas w siodle. Ostatnie kilka km to jest rzeźnia nie mam pojęcia jak to podjechał Mikołaj na przełożeniu 39-27 tam na końcu cały czas jest 20% i nie schodzi... Próba szarpania na stojaka kończy się niepowodzeniem niestety nie jestem wstanie podjechać na przełożeniu 34/25 Próba kończy się niepowodzeniem :/. Poza tym godzina 19:00 czas mija szybko na podjazdach.

W tym roku na tym przełożeniu niestety nie dam rady tam podjechać może w przyszłym ... Na MTB jest spokojnie do podjechania na młynku.

Powrót też już miałem dosyć szczególnie, że zapomniałem że jestem w górach i tam 2 banany + jeden bidon nie wystarczą ;). Kryzys dopadł mnie na powrocie. ale jakoś dokulałem się do Okraja a stamtąd już w dół. Czekał mnie jeszcze podjazd 16% do kwatery ale dałem radę w siodle. Jutro sobie zrobię przerwę w planach wejście na śnieżkę ;)

Piwo na Okraju © Maks

Wypożyczalnia rowerów w Czechach © Maks

No to zaczynamy podjazd ;) © Maks

15% nachylenie cały czas do przodu choć sił już brakuje © Maks

20% nachylenie i nie ma odpoczynku i końca nie widać. Zaczyna się rzeźnia ;) © Maks

Ten widok mnie pokonał tym bardziej że więcej wpycham niż jadę nie schodzi poniżej 20% a słońce coraz niżej © Maks

Urlop dzień pierwszy.

Niedziela, 21 lipca 2013 · dodano: 21.07.2013 | Komentarze 5

W Pierwszy dzień miało być delikatnie więc zacząłem od pobudki o 7:30 rano. O 8:00 poranna gimnastyka zakończona bieganiem dookoła ośrodka z dzieciakami. Później solidne śniadanko i czas dla Taty na trening ;). Jako że pierwszy dzień to w planach podjazd na Okraj jako, że nie było sensu się od samego początku katować. Co ciekawe rowerków na podjeździe od groma. Nagle widzę koszulki Corratec'a i kto przewodzi prym jak zwykle Bober i cała reszta Małgosia Zelner i inni, tylko Andrzeja Kaisera nie zauważyłem ;). Akurat zjeżdżali jak ja podjeżdżałem.

Muszę powiedzieć że podjazd jest dość długi i daje się go odczuć. Niestety nie zabrałem jedzenia ani kasy a obiad miałem ustalony na określoną godzinę więc trzeba było się zmieścić :/.

Kurcze wtopa na całej linii być na Okraju i ni wypić piwa grzech ... :(

Za to jutro w planach dłuższa trasa myślę o czeskiej stronie tam są super asfalty. Gratulacje dla Mariusza i Marka za pudło w Szadze ;)