Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi Maks z miasteczka Poznań, Os. Pod Lipami. Mam przejechane 23879.28 kilometrów w tym 9152.02 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.79 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

2013 button stats bikestats.pl 2012 button stats bikestats.pl 2011 button stats bikestats.pl 2010 button stats bikestats.pl 2009 button stats bikestats.pl


MARATONY W KTÓRYCH BIORĘ UDZIAŁ


REPREZENTUJE TEAM

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy Maks.bikestats.pl
Wpisy archiwalne w kategorii

Serwis

Dystans całkowity:645.77 km (w terenie 340.30 km; 52.70%)
Czas w ruchu:26:06
Średnia prędkość:22.43 km/h
Maksymalna prędkość:68.45 km/h
Suma podjazdów:1625 m
Maks. tętno maksymalne:172 (96 %)
Maks. tętno średnie:154 (86 %)
Suma kalorii:8194 kcal
Liczba aktywności:20
Średnio na aktywność:32.29 km i 1h 44m
Więcej statystyk
  • Sprzęt Szoska
  • Aktywność Jazda na rowerze

szoska - czas na serwis

Piątek, 11 października 2013 · dodano: 12.10.2013 | Komentarze 1

Czas na serwis szoski bo stery wołają o pomstę do nieba. Mam wrażenie że zaraz się rozpadnie widelec ;) Tak więc czyszczonko sztycy sterów i smarowanie napędu ;) Tak aby na sobotę nie słyszeć nic poza szumem wiatru ;)
Kategoria Serwis, Szoska


  • DST 11.62km
  • Teren 4.00km
  • Czas 00:40
  • VAVG 17.43km/h
  • VMAX 33.91km/h
  • Sprzęt Kellys Blade
  • Aktywność Jazda na rowerze

Nareszcie

Czwartek, 12 września 2013 · dodano: 12.09.2013 | Komentarze 2

No nareszcie udało się znaleźć trochę czasu aby zająć się góralem. Wymieniłem tarczę jest zdecydowanie lepiej już nie ma rezonansu. Niestety jest jeszcze mały kwasik. Przy hamowaniu jak się nagrzeją klocki zaczynają szurać po tarczy. Nie jestem pewien czy przypadkiem nie padła sprężynka bo efekt jest taki że jak klocki się za mocno nagrzeją to zaczynają lekko ocierać o tarczę po chwili szuranie zanika. Tak więc są 2 możliwości sprężyna straciła sprężystość lub olej do wymiany. Nie jest to bardzo kłopotliwe bo to szuranie trwa krótko. Na dzień dzisiejszy zwiększyłem sprężystość sprężyny odciągającej tłoczki. Jeśli efekt się powtórzy oznaczać to będzie wymianę oleju.

W sumie pod koniec tego sezonu trzeba będzie wymienić olej w 2 klamkach. Olej w amorze + uszczelki i napęd kupić (kasetę + łańcuchy). Nowy suport accenta już czeka na wymianę. Ale to na przyszły sezon.

Trzeba było przetestować sprzęt więc najbliżej górce na cytadeli. Kilka podjazdów pod amfiteatr kilka zjazdów żeby przetrzeć tarczę.
Kategoria Poniżej 50km, Serwis


  • DST 32.19km
  • Teren 20.00km
  • Czas 01:32
  • VAVG 20.99km/h
  • VMAX 34.92km/h
  • Temperatura 20.0°C
  • HRmax 163 ( 91%)
  • HRavg 124 ( 69%)
  • Kalorie 832kcal
  • Podjazdy 184m
  • Sprzęt Kellys Blade
  • Aktywność Jazda na rowerze

Testy górala

Sobota, 31 sierpnia 2013 · dodano: 31.08.2013 | Komentarze 3

Dzisiaj z rana założyłem nowe szpeje i w drogę przetestować rower. Efekt zarąbisty bez problemów przerzutki chodzą jak masełko ;). Zresztą jak zdjąłem przerzutkę i porównałem z nową to już gołym okiem było widać, że jest krzywa.

Niestety pojawiły się nowe problemy. Sprawdziłem sprawdzianem łańcuch myślę że to są już jego ostatnie chwile. Prawie cały sprawdzian wszedł. Podczas jazdy przy lekkim hamowaniu prawą klamką hamulec wpadał w rezonans i zaczął wydawać takie dźwięki i przenosić drgania ma całą ramę. Gdy się zatrzymałem to o mały włos bym leżał nie mogłem się wypiąć bardzo duże luzy na blokach w prawym bucie. Dobrze że lewy jeszcze działa. Gołym okiem widać że czas na wymianę bloków butach. W zeszłym roku miałem problem z blokami i w związku z tym nie wiem czy teraz je wymieniać. Zaryzykuje i w Nowej Soli jeszcze stare bloki zostaną.

Ujawniły się także luzy na korbie ale udało się je skasować. Pozostał nieszczęsny hamulec. Po przyjeździe do "warsztatu" usunąłem warstwę szklistą i założyłem ponownie przetestowałem i jest trochę lepiej. Po przyjeździe do domu okazało się także że do wymiany jest tylna tarcza hamulcowa złapała luzy na sworzniach. Na płaskich maratonach pewnie przeżyje więc do końca roku ją zostawię. Muszę wymienić olej w klamkach i zaciskach.

Jeśli chodzi o nogi to trochę ustąpiło i myślę że teraz poprawa pójdzie szybko.

ech.... ciągłe wydatki.

Łańcuch już dogorywa © Maks



Lekka zmiana żółtego szlaku.
Zmiana żółtego szlaku © Maks


  • Sprzęt Szoska
  • Aktywność Jazda na rowerze

Nowe szpeje do górala

Piątek, 30 sierpnia 2013 · dodano: 30.08.2013 | Komentarze 1

Kupiłem w końcu 2 przerzutki jutro montaż i testy. Cały czas czuje dwójki od niedzieli znaczy że kwas poszedł konkretny ;)
Linki u Mikołaja wymienione i na tyle ile można było wyregulować przód, mam nadzieje że nie będzie niespodzianek na GMP ;)

Na Nową Sól raczej cudów nie oczekuje ;)
Kategoria Serwis


Serwis rowerków

Czwartek, 29 sierpnia 2013 · dodano: 29.08.2013 | Komentarze 0

Wczoraj udało się wymienić bębenek u Marka. Dzisiaj doszedł klucz do bębenka ten pasuje idealnie już udało się ruszyć bębenek i zaczął chodzić. Trzeba będzie potrenować w wolnej chwili ;)

Dzisiaj wymiana linek i pancerzy w Ultegrze 6600 Mikołaja. Sama wymiana banalna zajęło mi to za pierwszym razem około 30 min łącznie z wyczyszczeniem i nasmarowaniem przerzutek. Niestety nie udało się idealnie wyregulować przedniej przerzutki. Efekt dokładnie taki sam jak u mnie w MTB. Podejrzewam wykrzywiony wózek. Muszę to jeszcze sprawdzić ;)

Jutro jadę po tylną przerzutkę dla mojego MTB bo już mnie jasna bierze za cholerę nie idzie wyregulować tej krzywej przerzutki. Przydałoby się tez wymienić przednią przerzutkę.
Kategoria Serwis


  • DST 2.00km
  • Sprzęt Szoska
  • Aktywność Jazda na rowerze

serwis szoski w końcu ;)

Sobota, 10 sierpnia 2013 · dodano: 10.08.2013 | Komentarze 3

Dzisiaj przyszedł czas na prze serwisowanie szoski. Jako że skrzypiała mi niemiłosiernie z przodu i z tyłu. Poza tym trzeba było sprawdzić nowy nabytek przyszedł stojak serwisowy do roweru i teraz to jest bajka a nie serwis ;)
Przegląd napędu właściwie nie widać zużycia - Wyczyszczony i nasmarowany.
Problem z wykręceniem przedniego hamulca i tutaj zauważyłem że trzeba będzie zakleić otwór na śrubę w widelcu bo niestety do nakrętki dostaje się masa piasku i wody powodując korozję. Korozji uległa tylko część nakrętki pod klucz udało się wyczyścić. Po zdjęciu hamulca przedniego musiałem to zrobić bo głównym celem było wyczyszczenie sterów. Trochę piasku było ale nie zrobiło to na mnie takiego wrażenia jak wyciągnąłem sztyce tyle piasku jeszcze nie widziałem. Rozkręciłem łącznie z siodełkiem. Wszystko wyczyszczone. na samym końcu rama. Wyczyściłem też owijkę jak radził Marcin Cifem. Muszę powiedzieć, że wygląda super ;).

Jako że mój kręgosłup już doszedł do siebie więc mogę spokojnie wsiąść na rower i przetestować szoskę. Jutro w planach mocniejszy trening wyjazd na południe.

Marek - zakupiłem klucz do bębenka ;)

Wieczorny test wypadł pozytywnie rowerek jest cichy aż miło się sunie wieczorkiem po ulicach ;)

  • DST 3.59km
  • Czas 00:13
  • VAVG 16.57km/h
  • VMAX 34.35km/h
  • Temperatura 22.0°C
  • Podjazdy 10m
  • Sprzęt Kellys Blade
  • Aktywność Jazda na rowerze

Serwis roweru Marka

Wtorek, 16 lipca 2013 · dodano: 17.07.2013 | Komentarze 6

Umówiliśmy się z Markiem wieczorkiem u mnie w "warsztacie" na serwis kół. Przy okazji zrobiłem serwis koła zimowego (Mikołaja). U Mikołaja piasta od strony bębenka posiada charakterystyczne wżery rdzy. Więc na koło wyścigowe się nie nadaje ale na zimówkę jak najbardziej ;).



U Marka zabraliśmy się za rozebranie tylnego koła, a właściwie Marek się zabrał przy małej pomocy z mojej strony. Po rozebraniu okazało się, że bębenek charakterystycznie szumi prawdopodobnie smar dostał się do "piesków" i je pozaklejał bo nie słychać charakterystycznego cykania. Do tego bieżne bębenka suche na wiór wyraźnie było słychać buczenie. Tak więc bębenek do wymiany a właściwie do smarowania. Niestety nie mieliśmy tyle czasu ani narzędzi aby go rozebrać (muszę kupić klucz do rozbierania bębenka na części pierwsze). Jeśli chodzi o kupno bębenka to pewnie kupimy jakąś tanią piastę z kompatybilnym bębenkiem bo kupno samego bębenka jest w cenie piasty XT ;)

Podczas oględzin wyszły zjechane klocki z tyłu. Prawy hamulec prawie dochodził do chwytu. Umówiliśmy się na sierpień z tymi problemami jak wrócę z wakacji.

Wyregulowałem też tylną przerzutkę bo linka była za luźna.

W czwartek przyjedzie do mnie na serwis Wojtek zobaczymy co dolega jego kobyłce ;) Może wpadnie też Mikołaj na wyregulowanie przedniej przerzutki w szosce ;)

W drodze z pracy kupiłem rękawice lateksowe 100szt za 20zł i w końcu po serwisie czyste ręce ;) Zamówiłem też stojak serwisowy w końcu nie będę musiał się schylać ;). Przydałby się jeszcze jakiś stolik rozkładany. W planach muszę jeszcze kupić większą skrzynkę narzędziową i zakupić jeszcze kilka narzędzi do serwisu Reby.

Wyregulowałem też przerzutki w swoich rowerach w szczególności w szosie bo miałem dziwny efekt przy ustawieniach największa z przodu najmniejsza z tyłu na zjeździe przy mocnym depnięciu łańcuch przeskakiwał (tylko przy mocnym depnięciu). Niestety regulacja wychylenia i indeksacji nie pomogła. zwiększyłem naciąg łańcucha tak aby dwa kółeczka tworzyły z linią łańcucha idealnie kąt 90*. Muszę jeszcze sprawdzić czy jest ok przed wyjazdem na wakacje. Hak był wymieniony bo był skrzywiony więc jeśli będzie dupa to pewnie przerzutka do wymiany.
Kategoria Serwis, Poniżej 50km


Walka z blokowaniem amora cd ...

Czwartek, 11 lipca 2013 · dodano: 12.07.2013 | Komentarze 9

Dzisiaj znów się zabrałem tym bardziej, że rozebrałem manetkę na części pierwsze wyczyściłem założyłem ponownie i ...
No właśnie jedna wielka dupa ... Efekt nadal ten sam. Nie odskakuje. W takim razie pozostaje rozebrać tłumik na części pierwsze rozebrałem tłumik wyczyściłem i naciągnąłem sprężynę o jeden obrót więcej (wydaje mi się, że sprężyna jest już wyrobiona) włożyłem i ..., przestało działać tłumienie ;) No fajnie sprawdzam dlaczego okazało się że grzybek pod tłumikiem musi być założony w położeniu otwartym. Zabrałem się ponownie działa tłumienie i odskakuje bez problemu nieco ciężej się naciska ale za to nie mam problemu z odskakiwaniem. Niestety nie znalazłem miejsca (zaczepu sprężyny) gdzie należy włożyć drugą część i po naciśnięciu kilkukrotnym kierownicą sprężynę waliło z tłumika. Muszę znaleźć to miejsce ponoć jest w plastikowej części tłumika (Tłumik ma kolor czarny i niestety w piwnicy nie zauważyłem otworu i wsadziłem na tzw czuja). Nic człowiek się uczy na błędach. Jutro lub w sobotę zajrzę ponownie.

Pod koniec sezonu muszę kupić specjalne szczypczyki do rozbierania zawleczek przy amorze. Trzeba będzie wymienić olej i zmienić uszczelki. Po co mam płacić komuś za serwis jak można zrobić to samemu za kilka złotych ;).
Kategoria Serwis


Rozbiórka

Wtorek, 9 lipca 2013 · dodano: 09.07.2013 | Komentarze 4

Dzisiaj przyszedł czas na rozebranie roweru na części pierwsze do wymiany:
1. Środkowa zębatka brak 3 zębów.
2. Linki i pancerze kompletnie zatarte do wymiany
3. Manetka blokady (niestety pomimo zmiany linki nie działa) prawdopodobnie podczas gleby została uszkodzona.
4. Udało się reanimować łożyska suportu.
5. Klocki też są już na wykończeniu.
6. Nie zdążyłem sprawdzić sterów.
7. Koła treningowe na których jechałem do rozebrania i przesmarowania.

Na razie tyle....

Drogo wyjdzie mnie ta etapówka ;)
Najważniejsze teraz kupić środkową tarczę 32z.
Kategoria Serwis


Pierwsze zabawy z kółkiem ;)

Wtorek, 18 czerwca 2013 · dodano: 18.06.2013 | Komentarze 2

Jako że postanowiłem nauczyć się własnoręcznie zaplatać i centrować koła dzisiaj pierwszy test który wyszedł całkiem przyzwoicie. Koło zaplecione na 3 krzyże jak widać oraz wycentrowane idealnie ;)
Obręcz ma już trochę czasu ale po wyjęciu szprych była idealnie prosta sprawdziłem na szybie ;)

Składanie koła © Maks


Koło złożone i zaplecione © Maks

Kategoria Serwis