Info
Ten blog rowerowy prowadzi Maks z miasteczka Poznań, Os. Pod Lipami. Mam przejechane 23879.28 kilometrów w tym 9152.02 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.79 km/h i się wcale nie chwalę.Więcej o mnie.
2013 2012 2011 2010 2009
Wykres roczny
Archiwum bloga
- 2013, Listopad7 - 7
- 2013, Październik8 - 16
- 2013, Wrzesień13 - 29
- 2013, Sierpień15 - 35
- 2013, Lipiec22 - 56
- 2013, Czerwiec21 - 67
- 2013, Maj31 - 71
- 2013, Kwiecień21 - 90
- 2013, Marzec18 - 57
- 2013, Luty18 - 37
- 2013, Styczeń12 - 37
- 2012, Grudzień21 - 58
- 2012, Listopad10 - 47
- 2012, Październik9 - 35
- 2012, Wrzesień24 - 68
- 2012, Sierpień12 - 65
- 2012, Lipiec14 - 53
- 2012, Czerwiec10 - 34
- 2012, Maj16 - 29
- 2012, Kwiecień30 - 99
- 2012, Marzec11 - 32
- 2012, Luty11 - 10
- 2012, Styczeń10 - 28
- 2011, Grudzień14 - 67
- 2011, Listopad16 - 27
- 2011, Październik14 - 70
- 2011, Wrzesień17 - 87
- 2011, Sierpień15 - 55
- 2011, Lipiec11 - 49
- 2011, Czerwiec16 - 91
- 2011, Maj18 - 58
- 2011, Kwiecień11 - 77
- 2011, Marzec23 - 111
- 2011, Luty17 - 47
- 2011, Styczeń22 - 87
- 2010, Grudzień19 - 105
- 2010, Listopad18 - 39
- 2010, Październik26 - 41
- 2010, Wrzesień13 - 97
- 2010, Sierpień13 - 90
- 2010, Lipiec18 - 90
- 2010, Czerwiec17 - 84
- 2010, Maj15 - 62
- 2010, Kwiecień13 - 66
- 2010, Marzec16 - 56
- 2010, Luty15 - 31
- 2010, Styczeń14 - 47
- 2009, Grudzień18 - 27
- 2009, Listopad11 - 24
- 2009, Październik5 - 20
- 2009, Wrzesień17 - 84
- 2009, Sierpień12 - 49
- 2009, Lipiec10 - 23
- 2009, Czerwiec6 - 43
- 2009, Maj12 - 11
- 2009, Kwiecień6 - 4
- DST 3.59km
- Czas 00:13
- VAVG 16.57km/h
- VMAX 34.35km/h
- Temperatura 22.0°C
- Podjazdy 10m
- Sprzęt Kellys Blade
- Aktywność Jazda na rowerze
Serwis roweru Marka
Wtorek, 16 lipca 2013 · dodano: 17.07.2013 | Komentarze 6
Umówiliśmy się z Markiem wieczorkiem u mnie w "warsztacie" na serwis kół. Przy okazji zrobiłem serwis koła zimowego (Mikołaja). U Mikołaja piasta od strony bębenka posiada charakterystyczne wżery rdzy. Więc na koło wyścigowe się nie nadaje ale na zimówkę jak najbardziej ;).U Marka zabraliśmy się za rozebranie tylnego koła, a właściwie Marek się zabrał przy małej pomocy z mojej strony. Po rozebraniu okazało się, że bębenek charakterystycznie szumi prawdopodobnie smar dostał się do "piesków" i je pozaklejał bo nie słychać charakterystycznego cykania. Do tego bieżne bębenka suche na wiór wyraźnie było słychać buczenie. Tak więc bębenek do wymiany a właściwie do smarowania. Niestety nie mieliśmy tyle czasu ani narzędzi aby go rozebrać (muszę kupić klucz do rozbierania bębenka na części pierwsze). Jeśli chodzi o kupno bębenka to pewnie kupimy jakąś tanią piastę z kompatybilnym bębenkiem bo kupno samego bębenka jest w cenie piasty XT ;)
Podczas oględzin wyszły zjechane klocki z tyłu. Prawy hamulec prawie dochodził do chwytu. Umówiliśmy się na sierpień z tymi problemami jak wrócę z wakacji.
Wyregulowałem też tylną przerzutkę bo linka była za luźna.
W czwartek przyjedzie do mnie na serwis Wojtek zobaczymy co dolega jego kobyłce ;) Może wpadnie też Mikołaj na wyregulowanie przedniej przerzutki w szosce ;)
W drodze z pracy kupiłem rękawice lateksowe 100szt za 20zł i w końcu po serwisie czyste ręce ;) Zamówiłem też stojak serwisowy w końcu nie będę musiał się schylać ;). Przydałby się jeszcze jakiś stolik rozkładany. W planach muszę jeszcze kupić większą skrzynkę narzędziową i zakupić jeszcze kilka narzędzi do serwisu Reby.
Wyregulowałem też przerzutki w swoich rowerach w szczególności w szosie bo miałem dziwny efekt przy ustawieniach największa z przodu najmniejsza z tyłu na zjeździe przy mocnym depnięciu łańcuch przeskakiwał (tylko przy mocnym depnięciu). Niestety regulacja wychylenia i indeksacji nie pomogła. zwiększyłem naciąg łańcucha tak aby dwa kółeczka tworzyły z linią łańcucha idealnie kąt 90*. Muszę jeszcze sprawdzić czy jest ok przed wyjazdem na wakacje. Hak był wymieniony bo był skrzywiony więc jeśli będzie dupa to pewnie przerzutka do wymiany.
Kategoria Serwis, Poniżej 50km
Komentarze
Virenque | 06:32 piątek, 19 lipca 2013 | linkuj
Maks załóż serwis koleżeński :) Znasz się na robocie to trzeba to wykorzystać.
krzychuuu86 | 19:21 środa, 17 lipca 2013 | linkuj
Co do bębenka to taniego nie ma...te xt jak w naszych kołach sa na imbus 14 a pozostale na 10 ....najtaniej wychodzi kupic nowa piaste przełozyc bebenek a oske i konusy zostawic na zaś ;)%....ale na moje to stary da sie uratowac....pozdrawiam
Marc | 11:59 środa, 17 lipca 2013 | linkuj
Klosiu, serwisowanie roweru z kimś nie jest takie straszne, robota idzie, a można przy okazji pogadać :)
klosiu | 11:22 środa, 17 lipca 2013 | linkuj
Maks, otwierasz serwis rowerowy? :)
Po sezonie dam ci rower do kompleksowego przeglądu, nigdy mi się nie chce tego robić ;).
Komentuj
Po sezonie dam ci rower do kompleksowego przeglądu, nigdy mi się nie chce tego robić ;).