• Sprzęt Kelly's Magnus

Szwajcaria Czarnkowska

Sobota, 12 września 2009 · dodano: 13.09.2009 | Komentarze 6

Postanowiliśmy razem ze Zbyszkiem wybrać się do Szwajcarii Czarnkowskiej zobaczyć te piękne wzniesienia. Pobudka rano przygotowanie auta. Rano trochę popadało. Zbyszek przyjechał do mnie później załadowaliśmy rowery i jazda do Szwajcarii ;)
W Lubaszu byliśmy około godziny 10:50.
Kilka ujęć pięknego kościółka i dalej jedziemy objechać jeziorko w Lubaszu. Po drodze zobaczyliśmy Pałac w Lubaszu. Następnie udaliśmy się w stronę miejscowości Goraj. Kawałek ulicą a później postanowiliśmy zobaczyć okoliczne wzniesienia i wjechaliśmy w las Bardzo ciekawy podjazd głownie las mieszany (gęsty) a wiec ciemny mroczny i tak wznosiliśmy się coraz wyżej na okoliczne wzniesienie które zostało zdobyte. Łagodny zjazd naszym oczom pokazuje się piękne pole gorczycy . Zbliżaliśmy się powoli do miejscowości Goraj dalej pod górę ;) Wjeżdżamy na szczyt który wita nas bardzo ładną posiadłością Zamkiem Hochbergów, masztalernia i budynek zamkowej straży pożarnej i grób hrabiego. Kilka chwil na zwiedzanie kilka fotek i dalej w drogę. Ładny zjazd asfaltem. Trafiamy po chwili do przejazdu kolejowego. Postanowiliśmy się wdrapać na szczyt i przejechać torami do okolicznych wzniesień aby trochę potrenować podjazdy.
Zbyszek podjeżdża pierwszy potem ja udało mi się nie go pobić Zbyszek jednak nie daje za wygraną i postanawia mnie pobić Później moja próba już niestety nie udana. Pojeździliśmy jeszcze po okolicznych pagórkach. Podczas jednego z podejść przekręca mi się prawa noga do tego stopnia że odnawia mi się kontuzja jaką miałem wcześniej. Ale puki jechałem nie było źle ;)
Jako że czas uciekał niesamowicie szybko a chcieliśmy jeszcze trochę zwiedzić okoliczne miejscowości Postanowiliśmy jechać dalej. Kolejny podjazd pod górę tym razem bardzo techniczny woda wypłukała szereg kolein bardzo głębokich i trzeba było się miedzy lawirować uf udało się bez żadnej podpórki ;) Zjazd był nieco gorszy niestety w pewnym momencie zjechałem do koleiny i musiałem hamować zaliczona gleba ...
Ale nic się nie stało jazda zjazd dalej już był bardziej ostrożny trzeba było kalkulować ze 100m wcześniej którędy zjechać.
Później już tylko objazd okolicznych miejscowości z odwiedzeniem przeprawy oraz śluzy. Również małe co nieco po drodze. Dalej już trasa przebiegała Krucza, Kruteczka i Nowiny bez rewelacji staraliśmy się nie schodzić z prędkości 30km/h.
Następnie przed Bzowem skręciliśmy w prawo na Lubasz am mały sprint udało mi sie wygrać ponad 46km/h po płaskim. Około 18:00 byliśmy w Lubaszu tutaj już dość intensywnie czułem ból w kostce. Postanowiliśmy zjeść obiadokolację i zakupić czarnkowskie piwo.

Myślę że w przyszłym roku pewnie wyskoczymy ponownie w te rejony bo naprawdę warto ;)

Oto kilka zdjęć i trasa wyprawy.
Stąd zaczynamy objazd Szwajcarii Czarnkowskiej © Maks

Kościół w Lubaszu z którego zaczynamy nasz objazd Szwajcarii Czarnkowskiej © Maks

Pałac w Lubaszu © Maks

Widok z góry ... © Maks

Kolejny podjazd bardzo techniczny. © Maks

Takie widoki można podziwiać z zamego serca Szwajcarii Czarnkowskiej © Maks

Piękne widoki w oddali a na pierwszym planie to co pozostało z turbin © Maks

Spiętrzanie wody © Maks

Przeprawa promowa niestety nieczynna © Maks

Śluza © Maks

Jezioro Kruteczek © Maks

| 10:04 wtorek, 15 września 2009 | linkuj No warto było się przejechać ;).
W planach mam jeszcze MRU na jesień przepiękne tereny krystalicznie czysta woda w okolicach Łagowa. Piękne górki, dziewicze tereny na jazdę rowerem, no i atrakcje też będą ;)
Pozdrawiam
sebekfireman
| 09:31 wtorek, 15 września 2009 | linkuj Zielono na tych zdjęciach jakby dopiero wiosna przychodziła ;)
A górki widzę że są całkiem przyjemne - jak już na zdjęciu widać stromiznę to faktycznie też musi być stromo.
Pozdrower

klosiu
| 18:52 niedziela, 13 września 2009 | linkuj Spoko, ja jestem obeznany z tymi terenami od dziecka, pewnie co innego mnie kreci niz kogos kto jest tam pierwszy raz ;). Zaluje tylko, ze nie jezdzilem na rowerze gorskim w tych okolicach, kiedy bylem mlodszy i mniej balem sie zlaman ;D.
Maks --> no tamten zjazd byl techniczny, faktycznie. Nie wiem skad nim jechaliscie, ale jezeli jedzie sie od Debego, to wyzej jedzie sie w chmurach motyli zerujacych na opadlych sliwkach wegierkach w zdziczalych sadach. Magiczne :).
toadi69
| 18:13 niedziela, 13 września 2009 | linkuj Singielkiem nie zjechaliśmy, ale widzieliśmy jaki fajniuytki, kręt, obfitujący w drzewa i ostre zakręty.

Może należało z Pianówki pojechać na Dębe, ale chcieliśmy też (zwłaszcza ja) zobaczyć zapory oraz przeprawę promową, dlatego pojechaliśmy w kierunku na Wileuń
Maks | 18:12 niedziela, 13 września 2009 | linkuj Podjazd i zjazd tam miałem glebę jak wjechałem w koleinę muszę potrenować wyskoki z kolein ;)
pozdrawiam
klosiu
| 17:47 niedziela, 13 września 2009 | linkuj Widze ze gruntownie pozwiedzaliscie tereny. Swietne zdjecia! Szkoda ze nie zapusciliscie sie troche blizej Czarnkowa, tam sa najlepsze drozki ;). Zjechaliscie moze singielkiem od krzyza pod zamkiem w Goraju? Fajniutki i milutki ;).

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa emobs