Dziwne wibracje w przednim kole ...

Wtorek, 28 lipca 2009 · dodano: 28.07.2009 | Komentarze 11

Od pewnego czasu zaobserwowałem u siebie dziwne zjawisko mianowicie jak zacznę jechać po asfalcie z prędkością powyżej 30km i puszczę kierownicę kierownica dostaje wibracji rezonansowych. Niestety nie wiem czy przed zmianą opon był ten sam efekt. Nie wiem co może być przyczyną dokręciłem mostek ale nic nie pomogło. Dowiedziałem się że dzisiaj w serwisie mi tego nie sprawdzą najwcześniej dopiero w Poniedziałek. Chyba zabiorę się za to dzisiaj sam. Wymienię w przodzie oponę i zobaczę czy może opona jest trefna. Muszę też wyregulować przednią przerzutkę bo po ostatniej jeździe zaczął spadać łańcuch. No i czas nasmarować łańcuch. Ale to chyba zostawię na sam koniec.
Kategoria Serwis

| 16:38 czwartek, 6 sierpnia 2009 | linkuj Dzisiaj został wymieniony amorek o krótszym skoku 80mm efekt nadal występuje pozostaje już tylko sprawdzić koło (zmienić na inne) i reklamować u sprzedawcy. Prawdopodobnie rama jest źle pospawana. I kąty się rozjechały. Ale to zamierzam zrobić po sezonie.

pozdrawiam
Maks | 19:21 środa, 5 sierpnia 2009 | linkuj Grandi87 - Tak się zastanawiam czy to nie jest wina kąta wyprzedzenia widelca już słyszałem taką opinię. Pytałem już chyba większość osób która ma Kellys'y na Bikestacie i zdecydowana większość mówi że nie ma takiego efektu.
Pytanie się nasuwa samo czy można ten efekt reklamować ?
MateM
| 19:13 środa, 5 sierpnia 2009 | linkuj witaj
U mnie takie drgania nie występują, nie jest to raczej wina opony a jedynie amortyzatora.
czaja
| 09:45 środa, 5 sierpnia 2009 | linkuj Cześć! U mnie problem nie występuje. Ale na forum rowerowym czytałem, że nieliczni (ale zawsze) użytkownicy Kellys'ów skarżą się na drgania całego roweru podczas agresywnego wchodzenia w zakręt. Pozdrawiam.
Robertent
| 20:49 wtorek, 4 sierpnia 2009 | linkuj U mnie podobny efekt nie występuje w takich warunkach, ale czasem na zjazdach kiera troszke chodzi, jak sądze to raczej moja (a raczej jej brak) technika jazdy niż defekt roweru.
DunPeal
| 12:22 piątek, 31 lipca 2009 | linkuj prosze o jakies fotki, gdy juz uda Ci sie dokonac gwaltu centrownica ;)
| 19:20 środa, 29 lipca 2009 | linkuj Niestety stery wyglądają na ok jedynie co przychodzi mi do głowy to bicie przedniego koła jest rozcentrowane około 5-7 mm.
Na gwałt potrzebna mi centrownica może ktoś ma pożyczyć ?

pozdrawiam
| 21:05 wtorek, 28 lipca 2009 | linkuj Jarek - Problemem jest wyważenie koła i może to być spowodowane

a) ogumieniem
b) sterami (słabo dokręcone)
c) geometrią ramy

O innych możliwościach nie słyszałem,
U mnie amor skręcony (twardy) nic nie daje podobnie wymiana opony teraz sprawdzam stery muszę je tak wyregulować aby nie były zbyt mocno skręcone ale zarazem nie powodowało to wibracji.

Pierwsze słyszę o tym że trzeba dopompować amor aby drgań nie było ;)
Jarekdrogbas
| 20:11 wtorek, 28 lipca 2009 | linkuj Max ja mam to samo co Ty, i powiedzieli mi że mam za miekki amortyzator wiec go dodygałem i usterka mineła ale co z tego jak ja musze jezdzic na miekkim....
| 20:06 wtorek, 28 lipca 2009 | linkuj Sprawdziłem oponę nic nie dało efekt ten sam. Dokręciłem stery efekt minął ale chyba za mocno dokręciłem muszę trochę poluzować.
Sprawdź oponę czasem faktycznie to jest wina opony. Najlepiej zmienić tył z przodem lub jak masz inny komplet to zmień na inną.
sq3mko
| 16:52 wtorek, 28 lipca 2009 | linkuj Ja mam identyczną sytuacje z tymi wibracjami... mi ktoś powiedział ,że to przez bieżnik ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć... jak będziesz znał przyczynę to możesz mi o niej powiedzieć
Pozdrawiam :D

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa ktakz